Att få vakna upp och inse att det inte finns några måsten...

 ...det är det bästa med helg. Det stavas sovmorgon. Att få ligga kvar i sängen och krypa ännu längre ner i täcket utan att känna att man måste gå upp. Även fast man kanske inte alltid sover så himla länge gör det inget. Det är känslan av att inte ha några måsten som är den viktiga. Sedan när man väl kommit upp kan man ta sig tid och äta en stor och god frukost samtidigt som man läser tidningen. 
 
 
Den här dagen har börjat bra. Först så låg jag kvar lääänge i sängen, följt efter det åt jag en frkuost bestående av kesella med bär och en ostsmörgås. Innan lunch var jag, min mamma och pappa plus en annan familj ute i skogen och plockade svamp. Det var riktigt mysigt och så fikade vi också såklart. Till lunch blev det en favorit, raggmunk med bacon, äppelmos och rivna morötter. Nu funderar jag på att lägga mig i sängen och dricka en kopp rabarber/grädde-té tillsammans med en bra bok. Hoppas ni får en lika bra lördag som jag!
 
fotografi: jag
 

 

Kommentarer
Postat av: felicia-

fint och gott!

2012-10-22 @ 16:37:27
URL: http://whofelicia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0