om julen som närmar sig

Tumblr_md0zauyros1rinob9o1_500_large
 
julen är snart här. jag har aldrig riktigt älskat julen sådär som alla andra verkar göra. eller jo, när jag var fem år och allt handlade om juklapparna. jag önskar att jag älskade julen, för den är ju för himla fin. julpynt i rött, tomtar, julskinka, pepparkakor, julgodis, ge bort (och få) julklappar, släkten samlas osv. men  det blir aldrig riktigt så perfekt som det låter. hela släkten lyckas aldrig bli samlade, och vi firar på lite olika håll.
 
i år har jag bestämt mig för att göra det bästa jag kan för att julen ska bli bra. jag har redan köpt klänning, bestämt hur mitt hår ska se ut och så har jag börjat fundera på vad jag ska köpa för julklappar. jag ska plocka fram massvis med tomtar och ljusstakar, skriva julrim och baka massvis med pepparkakor och annat gott julgodis.
 
jag är nästan redan i julstämning, min mamma får t.o.m. säga åt mig att sluta prata om julen. och det känns som jag börjar tycka om julen . det handlar nog bara om engagemang!
bildkälla: weheartit.com
 

Kommentarer
Postat av: Leone

Åh jag älskar julen men så har det inte alltid varit. Jag tycker att det är fint att du bestämt dig för att denna jul ska bli bra.

2012-11-06 @ 20:35:07
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: m.

Jag tror att man får fira jul och peppa på sitt eget sätt och i sin egen mängd, annars blir det bara ansträngt och jobbigt. I december förra året kollade jag och min pojkvän på julkalandern varje morgon med chokladkalender och tékalender. En mycket bra grej.

Svar: Tack för tipsen, det ska jag tänka på! :)Blev lite nyfiken, vad är en tékalender? ;)
None None

2012-11-08 @ 19:42:29
URL: http://an0rakcity.blogspot.com
Postat av: A

eftersom det är så många personer som är involverade i ett firande, så finns det så många olika tankar om hur man vill att det ska firas. Just därför så det ju svårt att alla ska vara tillfreds :/ Personligen så hade jag önskat ett riktigt stort julfirande, men allt från äldre till massa småungar... men min släkt har varit så utsprid (trots att den inte är så stor) och alla vill inte riktigt fira med alla.. jag hoppas att jag kan ändra på det när jag själv får familj - men det finns ju ingen garanti, tyvärr :/

2012-11-11 @ 12:12:04
URL: http://aiming.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0