"mitt självkritiska jag"

Tumblr_mfr6768dvj1rk4ovao1_1280_large
Jag gillar att rita, fotografera och att skriva. Och jag är väl helt okej bra på dessa saker. Men problemet är att jag aldrig riktigt blir nöjd, viljan av att fånga det perfekta ögonblicket på bild eller i skrift lyckas jag aldrig riktigt med. Även fast jag tränar och tränar på att rita ser jag inga framsteg. Problemet är jag, mitt självkritiska jag. Aldrig nöjd, det måste inte handla om de tre nämnda sakerna, det kan handla om mina betyg - tanken om att jag kunde ha ansträngt mig lite mer. Jag önskar att jag bara kunde släppa tankarna om att jag alltid kan göra något lite mer, nöja mig med den jag är
Anledningen till varför jag skriver det här är för att jag tror att fler känner som jag gör. Nyårslöften har aldrig riktigt varit min grej men i år har jag ett - att sluta vara så självkritisk- och förhoppningsvis skriver jag om ett år att jag klarat det. 
 
bildkälla: weheartit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0