Budgetalternativ i jul

Nu när det är jul blir det lätt hysteri kring alla julklappar man ska köpa. Ta det lugnt och gör egna fina presenter, det måste inte vara dyrt! Här kommer några tips!
Torka apelsiner i ugn. Gör så här: Sätt ugnen på 50 grader. Skiva två apelsiner så tunt som möligt och lägg de på ett galler i ugnen. Det tar olika tid beroende på vilken ugn man har, för mig tog det ca 2 timmar. När de inte känns blöta längre ta ut dem och lägg de på ett fat i rumstemperatur i ett/två dygn och lägg de sedan i någon fin glasburk och ge bort.
Torka äpplen i ugn. Gör likadant som med apelsinerna. Tänk på att äpplena kan bli klara tidigare så glömt inte att titta lite då och då!
Gör ett ljusfat. Använd de torkade apelsinerna och äpplena att dekorera ett ljusfat med. Jag har lite fina stena från i somras i botten och så en fin ängel och två blockljus.
Slå in med tidningspapper. Även fast inslagninspapper kanske inte är det dyraste så ger det här en fin känsla. Och vad är inte bättre än att återvinna gammalt tidningspapper? Hitta en sida med lite fina bilder på eller någon fin text. Knyt sedan en fin rosett runt. Detta band kostade 8kr på Bokia!
 
Fler juklappstips kommer snart så håll utkik!
 
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: Denise ;D

Hejhejhej! Svarade på din kommentar på min blogg nu hejeh, hade inte sett att du kommenterat men svarade ändå :))) fett smart tips!!! Kanske gör likadant (a) pusspuss ::*

2012-12-16 @ 16:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0